ACQ&A: sociaal mineraalwater

ACQ&A premium mineraalwater

Je hebt wijn van verschillende druiven, bieren met wisselende percentages, frisdranken van regular tot bijzondere smaken… maar wat gebeurt er eigenlijk in de wereld van premium tafelwater? We spraken Bobbianne Vlek van frisdrank-start-up Sir Joe over het nieuwe merk ACQ&A: spraakmakend, maatschappelijk betrokken én milieuvriendelijk premium mineraalwater.

Beeld: Sir Joe

Geen standaardmerken meer

“De afgelopen tijd spraken we veel ondernemers die af willen van de standaardmerken. Naast toffe frisdranken zijn ze op zoek naar uniek water voor in hun horecazaak. Water drinken we namelijk allemaal, maar daardoor is het meer een behoefte in plaats van een beleving. Er vielen ons twee dingen op qua water in de horeca, waar we graag iets mee wilden: water staat vaak al op tafel én horeca is de plek die mensen verbindt. Tegelijkertijd worden we steeds vaker afgeleid door social media in plaats van échte gesprekken met elkaar te voeren aan tafel. Tijdens de conceptronde van ACQ&A hebben we nagedacht wat we daarmee konden doen. Met ACQ&A willen we het gesprek graag weer terugbrengen aan tafel, en dat het water dan al op tafel staat is dan ideaal!”

Water kleur geven

“De vormgeving van de fles van ACQ&A trekt de aandacht. Kijk je door het water heen, dan zie je nog meer… Met ruim 20 verschillende en prikkelende vragen aan de binnenkant van het label, zoals: ‘Als je jezelf zou klonen, wat zou je dan samen doen?’ of ‘Wat is jouw allerslechtste eigenschap?’ willen we het sociale contact realiseren. Geen diepgaande gesprekken over de zin van het leven, maar gezellige, fantasierijke vragen en waarschijnlijk ook hele interessante antwoorden. De Q&A in de naam verwijst daar ook naar.”

3x sociaal

“Bij Sir Joe willen we werken aan en met toffe merken mét een goed verhaal. Naast het sociale aspect aan tafel en smaakvol, natuurlijk mineraalwater uit de Kastell-bron in Duitsland, hebben we er nog twee extra’s aan toegevoegd. Met iedere verkochte fles zamelen we geld in voor Stichting De Special Social Club (zij organiseren feestjes voor mensen met een beperking) én een duurzaam aspect: het zijn flessen met statiegeld die worden gerecycled. Met ACQ&A creëren we niet alleen contact met de horecagasten, maar ook met de wereld om ons heen.”

Ook toe aan een nieuw, verfrissend premium watermerk? Neem contact op met Sir Joe!

Sir Joe
www.sirjoe.nl

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer verhalen

Pint Maarten

Op vrijdag 11 november vieren wij Pint Maarten, een initiatief van De Horecaburgemeester om het feest (en de optocht) van Sint Maarten op die dag

Utrecht nacht

Daar ben je weer, stad

Daar ben je weer… Terug van weggeweest. Waar was je al die tijd?Onze Domtoren ging al in quarantaine, ingepakt en wel. Dacht je: wat hij

Lieve horeca,

De horeca. Je kunt er eigenlijk nooit écht afscheid van nemen. Noreen Kaland schrijft in haar column over haar liefde voor de horeca.

De Tien Horeca Geboden

Jullie zitten nog geen vijf minuten of je kunt al door de grond zakken van plaatsvervangende schaamte door het gedrag van je tafelgenoot. In deze column van Noreen Kaland tien dingen die je beter niet kunt zeggen of doen in de horeca.