Volgens Sir Joe kan frisdrank zó veel leuker

Sir Joe Vincent header

Iets te vieren, vrijdagmiddagborrel of gewoon omdat het kan… Proost is het mooiste woord. En dat hoeft lang niet altijd met alcohol. We spraken met Vincent Stevens, Brand Ambassador van de innovatieve Utrechtse frisdrankstart-up Sir Joe. Hij helpt horecaondernemers met het samenstellen van een avontuurlijk fris-aanbod om gasten mee te verrassen.

Beeld: Sir Joe

Generaties horecabloed

“Ik kom uit een echte horecafamilie. Het zit in mijn bloed. Als jongen van 18 begon ik op Schiphol zowel op de vloer als in de keuken. Tijdens mijn studietijd in Utrecht heb ik bij Club Basis, Roost aan de Singel en Beers and Barrels gewerkt. Gasten vinden het leuk om verrast te worden. Sterker nog: gasten verwachten steeds meer én horeca met een verhaal. Van concept tot dranken. Kijk bijvoorbeeld naar verse gemberthee, dit zie je tegenwoordig standaard op de menukaart. En zo zal het ook gaan met speciale frisdrank.”

Meer avontuur in het frisdrankaanbod

Het aanbod alcoholvrij bier groeit, maar hoe zit dat met het soda-aanbod? Vincent vertelt: “Gasten zijn op zoek naar vernieuwing, spannende smaken en authentieke merken. Dat merk je bijvoorbeeld aan de groeiende vraag naar verschillende soorten tonic en gingerbeer. A-merken kunnen niet altijd aan die behoefte voldoen.”

“We vinden dat de frismarkt zijn prik een beetje heeft verloren, en daarom hebben we Sir Joe opgericht. Wij willen soda weer laten bruisen! Dat doen we met een aanbod van bijzondere merken en producten met een verhaal. Momenteel voeren we Russell & Co., Caleb’s Kola, StrangeLove en Limeau. Maar dit is pas het begin. We kijken wat er speelt en denken mee met de ondernemers om een passend aanbod te creëren voor de horeca.”

Verras de gast

Waarom zou je als ondernemer avontuurlijke frisdranken toevoegen aan je assortiment? “Je moet vooral niet bang zijn voor het onbekende! Ondernemen is durven. Probeer eens iets geks. Wij denken graag mee over de introductie van een toffe frisdrank. We geven trainingen aan jouw personeel, zij zijn immers de drijvende kracht achter je verkoop. Als zij enthousiast zijn, brengen ze dit over op de gasten. Naast trainingen, geloven we ook dat onze merken zichtbaar moeten zijn op de juiste momenten. Dat kan met hoogwaardig POS-materiaal of bijvoorbeeld door onze flesjes te gebruiken als bloemenvaasje voor op tafel. Uiteraard moet dit wel passen bij de sfeer, het concept en het huidige aanbod van jouw zaak. Als je de stap naar special soda’s durft te zetten onderscheid je je, verras je gasten en creëer je meer waarde.”

Win-win-win situatie

“We werken het liefst samen met regionale ondernemers die, net als wij, gepassioneerd zijn. We spannen ons samen in om de branche nog mooier te maken dan ‘ie al is. Ik vind het heerlijk om met de ondernemers te praten over horeca(trends) en het vak. We denken mee en ontzorgen. En qua prijs? Er is geen prijsverschil met andere special soda’s. En je kunt er extra marge op pakken. Ook fijn: je kan onze frisdranken los afnemen, als aanvulling op je bestaande assortiment. Met een horecazaak heb je al genoeg aan je hoofd, en daarom willen wij het makkelijk voor je maken. We noemen het een win-win-win situatie: de gast krijgt een leuker aanbod, de ondernemer kan zich onderscheiden door in te spelen op de vraag, en wij hebben onze frisdranken op toffe plekken!”

Joe Priestley: een rebelse visionair met een sterk karakter

“Sir Joe is een start-up van Vrumona. Maar we hebben als doel om sneller en flexibeler te schakelen, met de drive die past bij een start-up. We werken vanuit Utrecht om onafhankelijk te blijven en snel te opereren, maar maken dankbaar gebruik van Vrumona’s expertise en distributie.”

Sir Joe is genoemd naar Joseph Priestley, de ontdekker van koolzuurwater. Hij was dominee, filosoof, natuurkundige, pedagoog en politiek theoreticus. Joseph was een rebelse visionair met een sterk karakter. Waar hij was, was controverse. Zijn bijnaam werd al gauw Gunpowder Joe. Vincent vertelt: “Wij vinden het een eer om deze naam te dragen. In de voetsporen van Joseph, zetten wij ons af tegen de bestaande norm. Met onze eigenzinnige frisdranken hopen wij vele harten te veroveren.”

Sir Joe
www.sirjoe.nl

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Sir Joe.

Delen

Meer verhalen

Pint Maarten

Op vrijdag 11 november vieren wij Pint Maarten, een initiatief van De Horecaburgemeester om het feest (en de optocht) van Sint Maarten op die dag

Utrecht nacht

Daar ben je weer, stad

Daar ben je weer… Terug van weggeweest. Waar was je al die tijd?Onze Domtoren ging al in quarantaine, ingepakt en wel. Dacht je: wat hij

Lieve horeca,

De horeca. Je kunt er eigenlijk nooit écht afscheid van nemen. Noreen Kaland schrijft in haar column over haar liefde voor de horeca.

De Tien Horeca Geboden

Jullie zitten nog geen vijf minuten of je kunt al door de grond zakken van plaatsvervangende schaamte door het gedrag van je tafelgenoot. In deze column van Noreen Kaland tien dingen die je beter niet kunt zeggen of doen in de horeca.