Als horecaondernemer weet je als geen ander dat koffie een goede margepakker is en enorm bijdraagt aan het imago van je zaak. Het is een kwaliteitsproduct waarvoor mensen terugkomen. Toch wordt het standaard ‘bakkie levenslust’ niet de hele dag door besteld. Met deze drie koffievariaties verkoop je de hele dag door koffie.
1. Affogato
Een mooie bol vanille-ijs met daar overheen een shot dampende espresso. Uiteraard aan tafel uitgeschonken.. verleidelijk, toch? Het contrast van het ijs en de hete drank maken dit een eenvoudige dessert een uitblinker op iedere kaart. Leuk om te weten: affogato betekent ‘verdrinken’ in het Italiaans.
2. Iced Coffee
Warme dagen vragen om koude drankjes. Een hete kop koffie, verander je dus in een kneiterkoude ijskoffie. Voeg een funky siroop toe of meng met gecondenseerde melk voor een zoete twist. Met iced coffee kun je oneindig variëren. En wist je trouwens dat je koffie ook kunt verwerken in smoothies? Lekker met havermout en een flinke dosis fruit. Kortom: een ideaal ontbijt to go!
3. Koffie cocktails
Het is de cocktailtrend van dit moment: een elegante espresso martini. In een goede ‘esma’ zit woda, koffielikeur, agavesiroop en natuurlijk espresso met een hand ijsklontjes. Garneer met koffieboontjes en je hebt de lekkerste boozy kickstart voor een gezellige avond borrelen.
Natuurlijk gebruik je voor een iced coffee niet je mooiste espressobonen en maak je geen ‘esma’ met een french press. Koffie slim inzetten draagt bij aan de positionering van je zaak (marketing!) en is een toffe toevoeging aan je aanbod. Meer weten over de juiste koffie voor jouw kaart? De coffeegeeks van Coffemeister vertellen je er graag meer over!