6 tips voor een succesvolle dark kitchen

Dark kitchen

Dark Kitchens: je ziet deze takeaway/delivery zaken zonder fysiek restaurant steeds vaker. Je bestelt je maaltijd gemakkelijk online en even later staat de bestelling voor de deur. Dit fenomeen begon met fastfood, maar inmiddels hebben ook restaurants in het hogere segment een dark kitchen. 

Hoe maak jij jouw dark kitchen succesvol? De Horecaburgemeester tipt ðŸ’¡

1. De website 

Je website is de eerste indruk voor de gast. Geef ze dus meteen een goed beeld van jouw restaurant. Gebruik daarom altijd aantrekkelijke foto’s. Dit trekt iemand over de streep om jouw salade of pasta te bestellen. Daarnaast is een gebruiksvriendelijke website cruciaal. Denk hierbij aan de snelheid waarmee de pagina’s laden. Ook is het van belang dat je website goed leesbaar is op alle devices. Investeren in je website is dus een must als je het ons vraagt.

2. Vaste gasten creëren 

Wanneer iemand iets bij jou besteld, wil je dat hij terug komt. Zorg voor leuke acties zoals een korting op de volgende bestelling of een speciale aanbieding wanneer de gast een vriend aandraagt. 

3. Social media 

Jouw dark kitchen wordt geen succes zonder social media. Via social media vertel je wie je bent en wat je doet. Je verleid gasten met mooie beelden en brengt ze op de hoogte van nieuwtjes. Via Instagram creëer je een band met jouw gast. Onder jouw foto’s plaats je bijvoorbeeld leuke bereidingsvideo’s, foto’s achter de schermen en fun facts. Fala Fellow doet dit erg goed! Of deel leuke nieuwtjes en foto’s van jouw gasten. Zorg ook zeker voor call to actions zodat je het maximale uit jouw verkoop haalt! 

Een sterke social media strategie en een lekkere maaltijd aan huis maken jouw dark kitchen tot een succes. Nieuwsgierig naar nog meer tips? Lees het hier.

4. Apps 

Schakel de bekende apps in. Denk aan Ubereats, Thuisbezorgd, Deliveroo etc. De meeste mensen bestellen via hun telefoon en dan is een klik op de app zo gedaan! 

Deze optie is niet perse voordelig dus dit kun je ook zelf opzetten. Een investering in een overzichtelijk bestelsysteem is dan wel van belang. 

5. Reviews 

Beoordelingen zijn onmisbaar voor jouw dark kitchen. Het is belangrijk om je gast tevreden te houden en reviews helpen je hierbij. Je kunt je gerechten verbeteren maar ook zorgen voor oplossingen wanneer er een fout is gemaakt met een maaltijd. Een hoog service niveau kan een hoop goed maken. 

Denk jij ook na over een dark kitchen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Of kun je nog wat extra tips gebruiken? Stuur ons een mail en wie weet zien we je snel!  

6. ShareThatKitchen 

Als de horeca weer open gaat en je restaurant zit vol, is het moeilijk om delivery & take-away te combineren. Het past niet in je keuken en je wilt die bestelboys niet in en voor je zaak. ShareThatKitchen brengt vraag en aanbod van professionele keukens samen. Kortom: je kunt flexibel een keuken huren of verhuren. ShareThatKitchen gaat in maart live. Op de hoogte blijven? Volg ze dan via Facebook, LinkedIn of Instagram.

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer verhalen

Dateleed

De wandel dates van tegenwoordig geven ons heimwee aan de tijd dat de horeca nog open was. Daten in de horeca. Iets waar we uren over kunnen praten, Noreen schrijft erover.