Britse pop-up store met foodmerken in Amsterdam

Header Six & Sons

Door de covid-crisis zit een tripje naar onze Britse buren er voorlopig niet in. Balen natuurlijk voor alle liefhebbers van Christmas shopping en alle mooie Britse (food)merken. Maar niet getreurd; als wij niet die kant op kunnen, dan komen de producten toch onze kant op? Precies wat Six & Sons gedacht moet hebben, want zij hosten de eerste Britse pop-up store van Nederland. En het mooiste aan deze pop-up in Amsterdam? Alle producten zijn biologisch en duurzaam gemaakt. 

Beeld: Six & Sons

Dankzij een samenwerking met het Britse Department for International Trade, wearepopup.com en Six & Sons, is er de komende weken een heuse Britse pop-up store te vinden in onze hoofdstad. Six & Sons, een onafhankelijke concept store en platform voor duurzame merken, laat ons met de ‘Best of UK christmas pop-up’ kennismaken met 23 duurzame en onafhankelijke Britse merken.

Duurzaam met Britse allure

Ilona Taillade is co-founder van Six & Sons “Met de pop-up maakt Six & Sons het voor duurzame merken mogelijk om voet aan de grond te krijgen in Nederland. Deze vorm van retail biedt de bedrijven de mogelijkheid om met weinig risico en zonder grote investeringen een succesvolle start te maken in een nieuwe markt. Ook is het een goede manier om merkbekendheid te genereren bij zowel consumenten, als mogelijke inkopers en distributeurs.”

Aan welke merken je zoal moet denken? Duurzame brands in alle categorieën, soorten, maten en prijzen. Van food tot fashion. Wat alle merken met elkaar gemeen hebben, is dat ze gebruik maken van gerecyclede materialen en milieuvriendelijke grondstoffen. Daarbij zijn alle ondernemers in de pop-up shop actief bezig met maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).

Food for foodies

Als voorvechter voor duurzaamheid én goede smaak, is de Horecaburgemeester groot fan van de mooie pop-up store. De vijf favoriete merken:

Heath & Heather

Heath & Heather maakt bijzondere, biologische thee. Opgericht in 1920, is het een Brits bedrijf met een rijke geschiedenis. Founder Samuel Ryder begon ooit met de verkoop van zaadjes in zogenoemde ‘penny packets’, terwijl zijn broer James de kost verdiende als kruidkundige. Anno 2020 produceert het bedrijf verschillende soorten thee die jou en het milieu blij maken.

Wallaroo

Yummy by nature – oftewel, heerlijk natuurlijk! Wallaroo maakt gezonde snacks. Het bedrijf gelooft dat voeding niet ingewikkeld hoort, maar juist lekker en leuk. Het merk maakt biologische producten die je een bewuste optie bieden naast de ongezonde snacks. Van dried pineapple chunks tot toasted coconut chips en dried mango slices. Compleet met een volledig composteerbare verpakking.

Coco Caravan

Chocolade. Maar dan geheel handgemaakt, raw, vegan, duurzaam, slaafvrij en gezond. De repen van Coco Caravan worden handgemaakt in de Cotswolds (heel mooie streek in het midden van Engeland), met slaafvrije grondstoffen, zonder toegevoegde suikers en andere e-nummers. Verkrijgbaar in klassieke en funky smaken. Need we say more?

Sugavida

Making the sweet things in life healthy again. Sugavida maakt ‘the healthiest sugar in the world’. Oprichter Kristina Locke kwam voor het eerst in aanraking met Palmyra blossom nectar toen ze in India onderzoek deed naar Ayurveda. Naast de losse ‘suiker’ maakt het bedrijf onder andere mixen voor heerlijk gezonde Turmeric Lattes en een speciale ‘digestive mix’: voor een betere spijsvertering. 

Karma Bites

Duurzaam, vegan, glutenvrij, laag in vet en calorieën, vol proteïne en lekker. Klinkt goed toch? Karma Bites zijn een nieuwe snack gemaakt van gepofte lotus zaadjes. Inderdaad, die van de waterlelie! Verkrijgbaar in 5 verschillende smaken: peri-peri, caramel, wasabi, coconut & vanilla en Himalayan pink salt. Wij zijn benieuwd! 

Nieuwsgierig geworden? De ‘Best of UK’ pop-up bij Six & Sons is te vinden in de flagshipstore aan de Haarlemmerdijk 31, Amsterdam, van 15 november tot 24 december. Niet in de buurt? Inspiratie opdoen en shoppen voor de feestdagen kan ook online via de website van de pop-up store.

Meer proeven van de merken en meer weten over de mogelijkheden van een samenwerking met de Britse Ambassade? Neem contact met ons op via info@horecaburgemeester.nl, we denken graag mee!

*Dit artikel werd mede mogelijk gemaakt door de Britse Ambassade

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer verhalen

Dateleed

De wandel dates van tegenwoordig geven ons heimwee aan de tijd dat de horeca nog open was. Daten in de horeca. Iets waar we uren over kunnen praten, Noreen schrijft erover.